Moa

Alla inlägg under december 2013

Av Moa Hoffman - 31 december 2013 23:43

Hejsan detta blir mitt sista inlägg.....2013. Har bestämt mig att fortsätta blogga 2014 och ett utav mina nyårslöften är faktiskt att blogga mer.
Just nu sitter jag hos våra grannar och chillar. Tittar på Bingolotto med en katt.
Nyss var jag "dj" och gissa vilka låtar det blev... Justin bieber! Vad annars!
Aja om 20 min så är det 2014. Känns konstigt men hoppas på att 2014 levererar.
Snart blir det raketer och då måste man ju kolla. Kan fotografera som jag lägger upp senare;)

Tack 2013 det var roligt att träffa dig. Hejsan 2014!
Gott nytt år!!

Av Moa Hoffman - 26 december 2013 16:43

Hejsan alla
Just nu så sitter jag i mitt rum och äter maräng. Mums.
Förlåt för dålig uppdatering, men jag har inte haft internet de senaste dagarna och sen har det vart mycket att göra.
I tisdags på julafton så öppnade vi först julklappar hemma. Jag fick bl.a Pengar, kläder, smink, sminkborste, överkast eller vad det heter m.m
Sedan kl. 15 så drog vi till farmor och åt mat och öppnade paket.
Igår var vi hos min morbror och firade jul och öppnade paket. Då fick jag bl.a En Hollister tröja som är sjukt snygg.
Jag har inte så mkt mer att skriva men vi hörs sen. ;)

Bilder på paketen kommer kanske sen. ;)

Av Moa Hoffman - 21 december 2013 15:18

Hejsan hejsan.
Nu är det äntligen jullov. Som jag har längtat! Det känns som att detta läsår har gått saktaaaa. Är det bara jag som känner så?
Igår så åkte vi till kyrkan och hade avslutning där. Avslutningsceremonin tog ca. 45 min. Då fick vi bl.a våra betyg. Sedan åkte jag och mina kusiner, till mormor och morfar och bakade. När vi hade bakat klart så åt vi mormors goda spaghetti med köttfärssås. Mums.
Är ganska nöjd med mina betyg har inga E(godkänd) utan allt ifrån D(E+)-B(vg+).

MÅL
Jag tycker att det är viktigt att ha ett mål för sig själv, inte bara för att "moroten T.ex pengar) lockar en utan att JAG själv har ett mål. Sedan när man klarat sina mål kommer det att kännas jättebra och man får bättre självförtroende. När man kommer in i puberteten så kommer man inte att orka med plugg och vill bara sova när man kommer hem. Då har jag ett tips: plugga först, sov sen. Då har du allt gjort.
Tänk även på FRAMTIDEN och hur du vill att den ska vara. Vill du vara arbetslös när du som ung hade chansen att plugga dig till en läkare?
En riktig tankeställare som jag brukar tänka på ofta.
Mitt mål som jag hade den här terminen var att inte ha ett E utan högre och uppåt.
Mitt mål inom ridningen var att förbättra mig i dressyr och att motionera Toker mer.
Jag klarade mina "mål" och det är jag stolt över.

FRAMTIDEN
Sen är det det här med gymnasieval. Vilket ska man välja? Vad ska man tänka på?
Det som JAG tycker är viktigast att tänka på är att välja något som man tycker är kul så att man inte känner sig "tvingad" att gå till skolan varje dag.
Jag har inte bestämt mig vad jag vill gå i för linje. När jag var yngre ville jag gå i mammas fotspår och bli dagisfröken. Sedan ville jag bli frisör för att jag tyckte att det var roligt att hålla på med andras hår. Sedan ville jag bli artist, skådespelare, hopp ryttare, ridlärare och veterinär. Men jag har INGEN ANING vad jag ska välja...

DRÖMMAR
Det är viktigt att ha drömmar, något man kämpar för att uppnå. Drömmar kan även vara moroten i plugget. T.ex en 12 årig tjej som vill bli veterinär tänker så här "jag vill inte göra no läxan...." Men för att bli veterinär så måste man ha bra betyg och när föräldrarna säger det till henne så kanske hon tänker såhär istället. " jag har ingen lust att göra no läxan, men om jag vill bli veterinär så måste jag lägga ner en kvart för att plugga varje dag."
Det är viktigt att föräldrar stöttar en med sina drömmar för att då får man mer självförtroende och tror inte att det är omöjligt.
Mina mål är att lyckas i bloggvärlden, lägga ner tid på att blogga. Inom plugg och ridning, är det nog att göra mitt bästa och utvecklas.

Aja hoppas ni fick lite att tänka på. Ta vara på din tid i skolan för du kan oftast inte få tillbaka den!

Aja, hejdå puss:*

Av Moa Hoffman - 19 december 2013 12:15

Hejsan.
Igår var det chill dag. Vi tittade på film de första två lektionerna. Sedan hade vi idrott, jag körde beep test och det gick väll okej. Efter lunchen som var julbord så tog jag och Sara bussen till Ekeby och körde gymkanan med alla som har ridning som elevensval. Mitt lag vann med 3-2. Haha skills.
Idag är vi lediga och imorrn morgon är det avslutning. Efter avslutningen ska jag till mormor och baka pepparkakor M.m.m
Igår uppdaterade jag min iPad, äntligen!
Aja hejdå

Av Moa Hoffman - 16 december 2013 11:59

Just nu sitter hela klassen och tittar på fails. Haha. Aja kommer inte på något att skriva om som vanligt men inlägg kommer ikväll.

Av Moa Hoffman - 14 december 2013 19:54

Hejsan, vi har redan slått besökare och sidvisningar sedan oktober! Så vi stiger! Tack, kan vi slå 377 sidvisningar och 90 besökare? never say never
Som sagt om vi slår rekordet så ska jag göra något kul, eller skriva något personligt :/
Vad har jag gett mig in i... :)
Aja hejdå!

Av Moa Hoffman - 14 december 2013 14:55

Hejsan.
Herregud, jag är så himla stressad... Över skolan, julen osv.
Btw. Sön ska jag tid läkaren på tisdag, hoppas de hittar varför min rygg gör ont för just nu känner jag smärtan...
Igår så var det lucia på skolan... Tråkigt.se
Idag ska jag kanske vara med Evelina, känner att det behövs...
Aa uppdatering kommer senare:)
Kan Inte lägga upp bilder... Måste fixa det i inställningar så det kommer såsmåningom bilder sen

Av Moa Hoffman - 10 december 2013 18:31

Hejsan tänkte ha en frågestund!
Skriv massor med frågor!
Kommer göra ett inlägg med svar på all frågor, kommer svara på ALLA!

Okej, igår så red ju jag toker igen. Det var inte så länge utan red kanske i 5-10min. Men han var pigg och glad. Så nu kommer jag rida honom en gång i veckan ;)
Hejdå ska dra till stallet nu.

BABE

Presentation


Tjej på 14år som chillar och lever livet. Stolt belieber

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad ska jag skriva om?
 Mitt liv
 Ridning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards