Moa

Alla inlägg under november 2013

Av Moa Hoffman - 29 november 2013 17:04

Nu är det fredag vilket innebär att jag är hos Evelina. Tänkte berätta lite om veckan som har gått. Och vad som kommer att hända i helgen.
Måndag: inget hände...
Tisdag: var med Evelina <3
Onsdag: tog med ridklädde i onödan till Ekeby för det var visst inte våran tur... Annars hände det inget.
Torsdag: hade prov och spelade in en tyska sak om oktoberfesten.
Fredag: är med Evelina, hade tyska prov, kommer antagligen ha "fredagsmys" hemma sen.
Lördag: ska till mina kusiner.
Söndag: slappa, kanske rida talang.
Ska verkligen försöka blogg mer! Jag lovar.

Haha älskar den där bilden

Av Moa Hoffman - 21 november 2013 14:12

Fick twix på tyskan för att vi var med på tv och ingen löjlade sig ;)

Av Moa Hoffman - 20 november 2013 10:52

Hejsan. Just nu ligger jag i sängen och klockan är strax över elva på kvällen. Tittade nyss på fotbollen mellan Sverige och Portugal. Är inte ett fotbolls fan men självklart tittar jag om det är viktiga matcher.
Tänkte skriva lite om hur jag uppfattade matchen. #donthate jag kan ha helt fel men jag är "nybörjare"
Okej, 1:a halvlek. Dåligt passningsspel, de sköt bara utan att tänka så då slösade de bort några chanser, de spelade "hemåt" istället för "upp mot mål", ganska bra försvar t.ex när Ronaldo kom så fanns det alltid en som kunde rädda situationen, Zlatan var inte med så mycket vid mål utan mest i mitten och Isakson ja... Han var grym, han räddade hela Sverige med sina räddningar. Om inte han var med så skulle Portugal lugnt kunna göra mer mål så Isakson imponerade mig!
2:a halvlek: bättre passningsspel, Zlatan var med mer vid mål, många målchanser, bättre taktik, mer upp mot mål istället för att passa hem, (missades zlatans mål för jag sov för att jag trodde att det var över...). Efter målen så blev Sverige lite "svaga" och Portugal fick många chanser som Sverige inte hann med. Så när man hade hopp om att Sverige skulle vinna så försvann det på några minuter. Men Ronaldo är grym så det är inte konstig att Portugal vann, värdiga segrare. Isakson var fortfarande grym men hade inte samma fokus som innan, men somsagt jag kan ha helt fel! Det var bara min åsikter.
KOMMENTERA era åsikter om matchen. Snälla?

Okej info om vad som har hänt idag.
Vart lite stressigt imorse nät jag skulle till bussen... Hehe...
Hade lektioner, åt äcklig mat, fick reda på att Evelina kom in våran klass! Vart fett glad!
Åkte hem till Evelina, gjorde smoothie, pratade, skrattade, som vanligt när vi brukar vara.
Åkte hem, kollade på matchen, ska snart sova.

Imorgon: no på morgonen, teori på idrotten om träningslära. Sedan ska vi dra till bollhuset och träna basket med Eskilstunas baskettlag. Lite nervös eftersom att jag har spelat basket förut men slutade och sen är jag rädd för bollar... Hehe ja.

Okej har skrivit i 20min nu så MÅSTE sova!
Aja ni kommer att läsa det här imorrn men nu är klockan 23:20. Inlägget kommer ut då för jag har inget internet just nu utan jag skriver i anteckningar...

sovgott/hejdå! <3

Min och evelinas smoothie :')

Av Moa Hoffman - 16 november 2013 15:51

Tapetserar i vardagsrummet ;) (random uppdatering men kommer inte på något att skriva om) kommer mer uppdatering:) bjuder på andra bilder än så länge

1:a bilden före
2:a bilden efter

Bilder från när jag var med Evelina i veckan:)

Av Moa Hoffman - 13 november 2013 16:34

....för sämst uppdatering.
Ska försöka ta tag i bloggen men inget roligt händer så jag vet inte vad jag ska skriva om...
Idag har vi varit på friskolemässa men alla andra 8:or. Rörde två ormar och en ödla. Så äckligt...
Jag är med och tävlar om ett ridtäcke så vi får se om jag har tur och vinner.
Just nu är hos Evelina. Vi åt nyss banan och nutella , clementin och nutella. 2a gången för mig som jag äter nutella och det är faktisk gott så ska be mamma att köpa hen nutella till mig :3
Nu ska vi hitta på något, för tillfället spelar Evelina piano. (Ps: Evelina är en drogad katt enligt sig själv :') )

(Första bilden är gammal)

Presentation


Tjej på 14år som chillar och lever livet. Stolt belieber

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad ska jag skriva om?
 Mitt liv
 Ridning
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards